Prawo jest po Twojej stronie. Porady prawne On-line Leszek Poręba



Jestem niezadowolona z organizacji moich wczasów. Chciałabym się dowiedzieć jak wygląda reklamowanie tego typu usług i czy jest to w ogóle możliwe?

Marta

Turysta udając się w podróż ma prawo złożyć reklamację na usługę praktycznie w każdym momencie. Osobą, która powinna ją przyjąć jest rezydent wycieczki. Warto, aby otrzymać jakieś potwierdzenie złożenia reklamacji. Jeżeli jednak nikt od nas nie chce jej przyjąć możemy to zrobić po powrocie z wycieczki. Należy jednak pamiętać, że jeżeli nie zrobimy tego w terminie 30 dni od zakończenia imprezy to biuro podróży może reklamację odrzucić i wtedy pozostaje nam jedynie powództwo cywilne. Warto wiedzieć, że to klient musi wykazać wadliwość wycieczki, zatem jeżeli nie jesteśmy np. zadowoleni z warunków hotelowych to warto zrobić zdjęcia. Będzie to wtedy podpórka w razie sporu z organizatorem. Dochowując terminu 30 dni czekamy na reakcję biura podróży. Jeżeli nie odpowie nam pisemnie w ciągu 30 dni to wedle ustawy uznaje reklamację za uzasadnioną i powinien spełnić nasze żądania np. w postaci zwrotu części pieniędzy.

Pozdrawiam

Leszek Poręba

Dane kontaktowe